Elustiilinõuanded, Huvitavat ja kasulikku

Elusat olekut ja vibreerivat keha toetav eluviis ja toitumine

Meie kehad on kiires muutumises, igaühel on kordumatu arengutee, kuid siiski sõnastan mõned soovitused:

Enda hästi tundmiseks pole oluline kaal või ümbermõõt, vaid energiatase: kas meil jätkub energiat teha kõike, mis tegemist ootab ja selle juures veel ennast nautida ja elust rõõmu tunda. Soovitan võtta eesmärgiks tunda end võimalikult elusana ja lubada oma kehal võbeleda, vibreerida ja ennast väljendada. Soovitan:

olla võimalikult palju kontaktis maaga, loodusega, looduslike veekogudega, ujuda meres, jões või järves, käia paljajalu hea aasta korral aprillist oktoobrini, tegutseda aiandushooajal käsipidi mullas (mitte kummi-, vaid tekstiilkinnastega), pikutada soojal aastaajal maapinnal (mitte kile ega kunstmaterjalist piknikuteki peal), talvel rullida end lumeväljal (mille all on muld, mitte asfalt), või möllata lumes, riietatuna mitte kunstmaterjalist, vaid nahast või uhutud villast riietesse ja viltidesse või untadesse, viibida looduses, metsas, niidul, soos – laadida ennast negatiivsete ioonidega, lasta Maal üleliigne ärevus ja kroonilised põletikud endasse tõmmata. [Loomanahad ja vill on Eesti oludes väga keskkonnateadlik valik ja neid saab töödelda looduslike vahenditega, nii et kogu loom saab lõpuks ära kasutatud, jäätmed komposteeritud ja saastet ei teki. Looma elukvaliteediga tuleb tegeleda tema eluajal, nii et tema elu oleks võimalikult elamisväärne ja surm kiire. Kunstmaterjalist riided tekitavad kordades enam saastet ja keskkonnaprobleeme.]

  • suhelda tihti loomade ja lindudega, mitte ainult mõistuse, vaid ka tundetasandil, elada kaasa nende seisunditele, teha hommikurituaali koos kassiga, rõõmustada koos mänguhimulise kutsikaga, tunda end sama lõbusa ja muretuna kui põõsas säutsuv varblane või jõulise ja saamahimulisena kui traadil saaki nokkiv vares jne.          (Need olid soovitused linnainimestele. Maainimestel, loomakasvatajatel, hobuseomanikel jt on võimalusi palju rohkem, igaüks leiab oma).

  • juua päevas 2-3 l sooja või leiget vedelikku, osa sellest aluselise jäägiga. Tavalisest kraaniveest on parem kas külmutatud ja üles sulatatud või šungiidi või roosakvartsi tükikeste peal seisnud vesi, või ehtne (mitte maitselisandiga teekotikesest) taimetee või orgaaniline roheline tee (mitte aga õhtul hilja). Jäägi muudab aluseliseks ka sidruni, jõhvika, astelpajumarjade või õunaäädika, meresoola või koguni sooda lisamine. Soodavett juua hommikul ja/või päeval 1-2 klaasi kuumana (mitte tulisena), klaasi vee kohta noaotsatäis soodat ja soovi korral natuke sidrunit või õunaäädikat.

  • süüa nii, et olulise osa söögisedelist moodustaks isevalmistatud või vähetöödeldud orgaaniline taimetoit. Teraviljadest on eriti head tatar, hirss ja pruun riis. Ise naudime ka ehtsast maherukkijahust iseküpsetatud leiba ning kaerast ja odrast putrusid.  Vähem tasuks tarvitada valget nisujahu. Head on kõik aedviljad peale kevadise või poes roheliseks tõmbunud kartuli (eriti hea on suvine ja sügisene kartul, millel koor veel lahti). Puuviljadest eelistada Eestis kasvatatud värskeid puuvilju või isepressitud mahlu, märksa vähem soovitame kontsentraadist valmistatud mahlu, suhkru või lisaainetega mahlu, täielikult soovitame vältida e-ainetega siirupeid. Kindlasti tuleks süüa häid rasvu, nagu orgaaniline külmpressitud kookosõli ja muud maheõlid. Loomse valgu allikana soovitame koorevõid (võimalusel selitatud võid e gheed) ning rohumaa veise, mahelamba ja metskitse või põdra liha. Parim piim on ise hapendatud mahe toorpiim (mitte pastöriseeritud piim). Taime-, teravilja- ja piimatoit võiks olla kuumutatud madalamal temperatuuril kui 46°C. Sellel temperatuuril ensüümid veel ei hävi. Liha tuleb muidugi korralikult kuumtöödelda. [Loomade tarvitamise keskkonnaaspekte on puudutatud artikli alguses.]

  • rakendada vahelduvat paastumist või paastuda 1-2 päeva nädalas. Kes on heas vormis, see teeb veepaastu, kelle keha seda ei kannataks, sööb paastupäeval aedvilju või puuvilju või toormahlu. Paastumine hoiab vibratsiooni kõrgena.

  • süüa hästi valmistatud kvaliteetset (punast) liha 2-3 päeval nädalas. Igal lihapäeval üheks söögikorraks portsjon loomaliha aedviljaga ja toorsalatiga. See on Eesti oludes väga keskkonnateadlik – Eesti rohumaa veised hoiavad korras poollooduslikke rohumaid, kust haruldased taimed muidu häviksid! Loomaliha sisaldab väga palju eluenergiat (pranat). Ülejäänud söögikorrad süüa neil päevil taimetoitu.

Puhtal taimetoitlasel (jutt ei käi laktoovovegetaarlasest) on oht muutuda vaimselt arenenuks, kuid vähepraktiliseks, elukaugeks ja väheenergiliseks. Selle tasakaalustamiseks oleks hea üle minna vahelduva taimetoitluse peale – näiteks olla 6 päeva nädalas taimetoitlane, kuid ühel süüa liha vms. Kas või eksperimenteerida erineva toiduvalikuga, teha osalusvaatlusi ja siis otsustada, kas on vaja muutust.

  • käia 1-2 korda päevas vannis või duši all, et uhtuda endalt maha päevane (võimalik, et negatiivne) energia ja olla energeetiliselt puhas. Pesta sageli käsi ja soojal aastaajal ka nägu.

  • pesta pesu pesupähklitega või õrnade vähelõhnavate pesuvahenditega. Eriti hoolikalt (vajadusel korduvalt) pesta taaskasutusest ostetud riided. Võimalusel kuivatada pesu rõdul või õues õhu käes, mitte kuivatis ega toas. Taaskasutusest ostetud riideid kuivatada õues nii päeval (päikese) kui öösel (kuuvalguses).

  • tarvitada võimalikult naturaalseid kosmeetikume ja hooldusvahendeid. Võimalusel segada need kokku ise täiesti söödavatest ainetest (mesi, kookosrasv, astelpajumarjad jms). Püüda vältida naftapõhiseid, silikooniga, parabeenidega, sünteetiliste lõhnaainetega jms hooldusvahendeid. Lõhn peaks olema looduslik, naturaalne eeterlik õli, mitte kunstlõhn. Hoiduda aerosoollakkidest, lõhnaveedest, aerosooldeodorantidest jms.

  • liigutada oma keha kas nauditaval ja stressi mittetekitaval või maandaval viisil  (jooga, Pilates, Tai chi, Chi kung, tervisejooks, joogatants, energeetiline tants, müofastsiaalne lahtirullumine) või hoopis välja elamist lubaval moel (kõik energilised, intensiivsed spordialad, ekstaatiline tants jms.).

  • hingata iga päev kasvõi mõni aeg sügavamalt ja intensiivsemalt kui muidu. Õppida enese rahustamiseks jooga hingamistehnikaid ja oma energiakeha puhastamiseks vabastavat hingamist.

  • lisaks puhastada energiakeha tuleenergiaga – vihelda saunas, istuda lõkke või kas või kamina ääres.

  • ühendada end energiaga iga päev vähemalt pool tundi (mediteerida , teha aktiivmeditatsioone, hingata vabastavalt või teha endale reikit).

  • loobuda võimalikult paljudest meelemürkidest, võimalusel ka sünteetilistest ravimitest ja vitamiinidest ning võimalikult paljudest e-ainetest.

  • jälgida oma seisundit ja enesetunnet, mitte süüdistada ennast, kui olemine halvem, vaid olla endale toeks. Tundlikel inimestel tekitab meeleolulangust neid ümbritsevate või nende inforuumis olevate inimeste halb meeleolu või negatiivsed emotsioonid, isegi kui sotsiaalmeedias keegi nende kommentaari peale vihaseks saab. Sel juhul tuleks oma aistinguid ja enesetunnet jälgida, sügavalt hingata, võtta tugev ja võidukas poos (trampida jalgu, trummeldada rinnale, vehkida rusikatega) – niiviisi ei pääse energiarünnaks mõjule, samas energiarünnaku väljasaatja peale vihaseks saamata, sest too väljendab oma mingeid seni pärsitud olnud emotsioone, mille süsteemist väljasaamine kindlasti kergendus on.

  • negatiivseid emotsioone mitte ainult jälgida, vaid neid ka teadlikult välja elada, et pärast seda olla jälle rõõmus ja rahulik.

Head elusat elu!

ALGALLIKA Protsessi ja Hingamistöö terapeut, Biodünaamilise Hingamise ja Trauma Vabastamise terapeut, energeetiline massöör, reiki- ja eluõpetaja, terviseedendaja, visionäär, keskkonnaaktivist ja 5 lapse ema Reet Karro

Kui kellelgi tekib nende soovituste kohta mõtteid või küsimusi, võib kommenteerida artikli all või kirjutada otse soovituste koostajale.

Allikaid ei ole võimalik eraldi välja tuua, sest need on omavahel põimunud ja igast olen võtnud vaid selle osa, mis on kooskõlas mu hetke arusaamadega. Võib nimetada Biodünaamilise Hingamise ja Trauma Vabastamise materjale, Anodea Judithi raamatuid, mitmetes sotsiaalmeedia gruppides jagatud teavet, oma kogemusi reikiõpetaja ja hingamisterapeudina sadadel koolitustel ja individuaalseanssidel, märkmeid minu poole pöördunud inimeste probleemide ja töötanud lahenduste kohta, unes ilmunud ja kanaldunud infot jne. Ennekõike soovitan seda, mis mind ennast terveks ja õnnelikuks teeb!

© Reet Karro 2018             [email protected]               www.juugakoda.ee

Sooduspakkumised

Detsember on Juugakojas muusikaliste kujutlusmatkade kuu :)

Kaunil advendiajal pakub Juugakoda soodushinnaga mitut sorti kujutlusmatku. Varem nimetasime neid rännakuteks, kuid see tekitas segiajamist Rännaku meetodiga, mida me ei paku. Kujtlusmatka puhul klient teatab oma soovist, räägime natuke olukorrast ja seejärel ta heidab matile ja vastavalt oma eelistusele kas hingab sügavalt ja ühendatult või mediteerib. Aitame alguses kaasa teadvuse avardamisele ja seejärel hakkab klienti juba edasi viima muusika või saade. Pakume järgmisi kujutlusmatku ja rännakuid:

  • šamaanirännak. Alumise või ülemise ilma külastamine, väelooma, teejuhtide või sisemiste õpetajatega kohtumine. Saateks šamanistlik muusika, käristi ja šamaanitrumm.

  • indiaanirännak. Oma indiaani juurte taasavastamine, seikluste läbielamine, Ameerika põliselanike õpetuste kuulamine. Saateks indiaani muusika ja šamaanitrumm.

  • pärimusrännak. Oma põliste juurte taasavastamine, esivanemate õpetuste kuulamine. Saateks pärimusmuusika.

  • Jaapani rännak. Kirsiõite imetlemine, nii zen-meeleolu kui samurai seikluste kogemine. Saateks algupärane ja töödeldud Jaapani muusika.

  • rännak ajaloolisse Lähis-Itta. Seiklused kõrbetes, haaremites ja templites. Saateks sufi muusika, nn kõhutantsumuusika ja mõõgatantsud.

  • rännak Vana-Indiasse. Jalutuskäigud templites ja turgudel, sõit paadiga mööda Gangese jõge, retk elevandi seljas läbi džungli. Saateks India filmimuusika, mantrad ja badjanid.

Rännak või kujtlusmatk on kui väike puhkus keset argipäeva, kust osaleja naaseb puhanuna ja lõõgastununa, olles saanud oma olukorrale teise nurga alt vaadata, teades nüüd, mida teha edasi.

Läbiviija on Juugakoja tegija, kvalifitseeritud hingamisterapeut ja reikiõpetaja Reet Karro.

Hind: rändamine+väljatulek

             30+15 min – 25 € detsembris 15 €

                45+15 min – 30 € detsembris 20 €

                60+30 min – 40 € detsembris 30 €

Sama paarile: hind x 1,25 (nt 60+30 min = 50 € detsembris 40 €)

Sama 3-6-inimeselisele grupile: hind x 1,5 (nt 45+15 min = 45 € detsembris 35 €).

Kujutlusmatka soovija võib helistada tel 56 49 27 69 või kirjutada [email protected].

Rändamiseni!

.